Γνωμικολογικον

Αποφθέγματα, Γνωμικά, Αφορισμοί, Ρητά, Παροιμίες
 
 
 

Αναζήτηση Γνωμικών

Αναζήτηση από τμήμα της φράσης ή του ονόματος της πηγής του αφορισμού

Απόσπασμα:  

Για αναζήτηση μη συνεχόμενων τμημάτων της φράσης, να παρεμβληθεί το σύμβολο «%»
Δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιηθούν ολόκληρες λέξεις, π.χ.  έρωτ%φιλία ,  Κωστ%παλαμ 

Βρέθηκαν 76 Γνωμικά που περιέχουν τη φράση – πλούταρχος
♦ Νεκρός ου δάκνει.
Ο νεκρός δεν δαγκώνει.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Στον αγαθό άνθρωπο για κανένα λόγο δεν γεννιέται φθόνος ούτε φόβος ούτε οργή ούτε μίσος.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Όπως όσοι βαδίζουν στον ήλιο ακολουθούνται από τη σκιά τους, έτσι κι όσοι έχουν μεγάλη δόξα, ακολουθούνται από το φθόνο.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Οψόμεθα εις Φιλίππους.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

(το φάντασμα του δολοφονηθέντος Καίσαρα προς τον Βρούτο, πριν τη μάχη των Φιλίππων, το 34π.Χ)

♦ Πρέπει να έχουμε και φίλους και εχθρούς. Τους φίλους, για να μας θυμίζουν το καθήκον μας και τους εχθρούς, για να μας υποχρεώνουν να το κάνουμε.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Υπέρ τα εσκαμμένα πηδάς.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ίνα τω παραδείγματι φωτεινότερον ποιήσω τον λόγον…

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ες αύριον τα σπουδαία.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

(φράση του Αρχία, άρχοντα της Θήβας, ενδεικτικό της αναβλητικότητάς που του στοίχισε, το ίδιο βράδυ, τη ζωή του. Από τον «Πελοπίδα»)

♦ Όπως το έδαφος, όσο και αν είναι γόνιμο, αδυνατεί να παράγει κάτι δίχως καλλιέργεια, έτσι και ο νους του ανθρώπου: δίχως την εκπαίδευση αδυνατεί να δώσει τους αναμενόμενους καρπούς.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ανερρίφθω κύβος.
Ο κύβος ερρίφθη.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

(η φράση στην λατινική της μορφή αποδίδεται στον Ιούλιο Καίσαρα)

♦ Των άγαν γαρ άπτεται Θεός, τα μικρά δ’ εις τύχην αφείς εά.
Τα μεγάλα τα φροντίζει ο θεός και τα μικρά άφησέ τα στην τύχη.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ο μεν λόγος θαυμαστός, ο δε λέγων άπιστος.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ηδονής δε πάσης μεν περιέχεσθαι και πάντως αλόγιστον έστι, πάσαν δε φεύγειν και πάντως αναίσθητον.
Η με κάθε τρόπο επιδίωξη της ηδονής είναι ανόητο, αλλά το ίδιο και η με κάθε τρόπο αποφυγή της.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Το γαρ μηδαμού κρατείν οργής απαίδευτον και ακόλαστον.
Το να μη μπορείς να συγκρατείς καθόλου την οργή σου είναι ανάγωγο και χυδαίο.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦
  • Όρνιθος γάλα ζητείς.
  • Θάλασσαν σπείρεις.
  • Προς κωφοίς αποπέρδεις.
  • Άνεμον διώκεις.
  • Άμμον θαλάσσης κοφίνω ζητείς μετρείν.
  • Δελφίνα νήχεσθαι διδάσκεις.
  • Νεκρόν μαστίζεις.
  • Εις ψάμμον οικοδομείς.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

(μέρος της συλλογής αρχαίων παροιμιακών φράσεων που αναφέρει ο Πλούταρχος)

♦ Ερωτηθείσα υπό τινος Αττικής,
«διά τι υμείς άρχετε μόναι των ανδρών αι Λάκαιναι;»
«ότι», έφη, «και τίκτομεν μόναι άνδρας».
[απόδοση:] ΟΙ Σπαρτιάτισσες είναι οι μόνες γυναίκες στην Ελλάδα που κυβερνάνε άντρες επειδή μόνο αυτές γεννάνε άντρες.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

(απάντηση από την Γοργώ, κόρη του βασιλιά Κλεομένη και σύζυγο του Λεωνίδα)

♦ Προτρεπομένη δε τον άνδρα Λεωνίδαν εξιόντα εις Θερμοπύλας άξιον της Σπάρτης φανήναι, ηρώτα τι χρη πράττειν. Ο δε έφη, «αγαθόν γαμείν και αγαθά τίκτειν.»

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

(αναφέρεται στην Γοργώ, κόρη του βασιλιά Κλεομένη και σύζυγο του Λεωνίδα)

♦ Η μοίρα οδηγεί εκείνον που την ακολουθεί και σέρνει εκείνον που αντιστέκεται.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Δεν υπάρχει πιο άγριο θηρίο από τον άνθρωπο, όταν κατέχει δύναμη ίση με τα πάθη του.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Nους ορή και νους ακούει, τάλλα δε τυφλά και κωφά.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

(αναπαραγωγή και επέκταση παλαιότερου στίχου του Επίχαρμου)

♦ Η αγάπη, λέει ο Πλούταρχος, κάνει τα άλλα πάθη να σωπαίνουν. Είναι ο δικτάτορας μπροστά στον οποίο τα άλλα πάθη αφανίζονται.

Νικολά Σαμφόρ , 1740-1794, Γάλλος συγγραφέας

♦ Εύροις δ’ αν επί ων πόλεις ατειχίστους, αγραμμάτους, αβασιλεύτους, αοίκους, αχρημάτους, νομίσματος με δεομένας, απείρους θεάτρων και γυμναστηρίων. Ανιέρου δε πόλεως και αθέου, μη χρωμένης ευχαίς, μη δ’ όρκοις, μηδέ μαντείαις, μηδέ θυσίαις επ’ αγαθοίς, μη δ’ αποτροπαίς κακών ουδείς έστι, ουδ’ έσται γεγονώς θεατής.
σύντομη απόδοση: μπορείς να βρεις πόλεις χωρίς άλλα πράγματα, αλλά όχι χωρίς θρησκεία και θεό.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Όπου της αιτίας απολείπει ο λόγος, εκείθεν άρχεται το απορείν.
Όπου απουσιάζει η λογική από την αιτία, από εκεί αρχίζει η απορία.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Έκαστος εν αυτώ τα της ευθυμίας και δυσθυμίας έχει ταμιεία.
Ο καθένας έχει μέσα του τα δικά του αποθέματα ευθυμίας και δυσθυμίας.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Μετ’ αγνοίας των οικείων κακών αλυπότατος βίος.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Τα μεν ράδια τους αμελούντας φεύγει, τα δε χαλεπά ταις επιμελείαις αλίσκεται.
Σε αυτούς που είναι αμελείς και τα πιο εύκολα ξεφεύγουν, ενώ τα δύσκολα επιτυγχάνονται με συστηματική προσπάθεια.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Παντελής απάθεια μέγα και θείον.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ουδέν ατέκμαρτον, ουδέν τυφλόν.
Τίποτα δεν είναι χωρίς αιτία, τίποτα δεν είναι ανεξήγητο.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Αδρανές άρρεν τε και θήλυ χωρίς αλλήλων.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Των παθών κρίσει και ασκήσει περιγενόμεθα.
Αντιμετωπίζουμε τα πάθη μας [ή τα παθήματα] με τη λογική μας και με την άσκηση.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Άσκησις άνευ φύσεως και μαθήσεως ατελές.
Η άσκηση χωρίς φυσικά προσόντα και γνώση είναι ατελής.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ουδέποτε απορία χρημάτων εγέννησεν ασωτίαν.
Η έλλειψη χρημάτων ποτέ δεν προκάλεσε τη σπατάλη και την ασωτία.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Όφις Έλλην ο ποικίλος.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

(πικρό και πολυσήμαντο σχόλιο του Πέρση χιλίαρχου Ρωξάνη, για τον Θεμιστοκλή)

♦ Ποθεινόν εστι υγίεια νοσούσι καί πολεμουμένοις ειρήνη.
Λαχταρούν την υγεία αυτοί που είναι άρρωστοι, και αυτοί που πολεμούν λαχταρούν την ειρήνη.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Υγιεία τίμιον αλλ’ ευμετάστατον.
Η υγεία είναι πολύτιμη αλλά ευμετάβλητη.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Μέτρον βίου το καλόν, ου το του χρόνου μήκος.
Η αξία της ζωής μετριέται με την ωραιότητά της και όχι με το μήκος της.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Αρετής ελπίς ο θεός εστιν, ου δειλίας πρόφασις.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Δόξα σεμνόν μεν αλλ’ αβέβαιον.
Η δόξα είναι αξιοσέβαστη αλλά αβέβαιη.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ευγένεια καλόν μεν, αλλά προγόνων αγαθόν.
Η ευγενική καταγωγή είναι ωραίο πράγμα αλλά είναι αγαθό των προγόνων.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Μηδέν της τύχης, αλλά πάντα της ευβουλίας και της προνοίας.
Τίποτα δεν εξαρτάται από την τύχη, αλλά όλα από την ορθή κρίση και την προνοητικότητα.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Τω μεθύειν το εράν όμοιόν εστι. Ποιεί γαρ θερμούς και ιλαρούς και διακεχυμένους.
Ο έρωτας μοιάζει με το μεθύσι: κάνει τους ανθρώπους θερμούς, εύθυμους και διαχυτικούς.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Οι πολλά βάλλοντες επιτυγχάνουσι πολλάκις.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ενθουσιασμός φως εν τη ψυχή ποιεί προς το μέλλον.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Εμπειρία εστί το των ομοειδών πλήθος.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Αλέξανδρος την Ιλιάδα αρετής εφόδιον ενόμιζε.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Μήτ’ εν ηδοναίς εκλύτους είναι μήτ’ εν ταις οργαίς εκπαθείς και θηριώδεις.
Ούτε στις ηδονές πρέπει να είμαστε αχαλίνωτοι ούτε στους θυμούς παράφοροι και θηριώδεις.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Πολλά εστι του θυμού φοβερά, πολλά δε και γελοία.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Έχει κίνδυνον η ακαιρία μέγαν.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Κάλλος περιμάχητον μεν αλλ’ ολιγοχρόνιον.
Η ομορφιά είναι κάτι για το οποίο αξίζει να πολεμήσεις, αλλά κρατάει λίγο.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Σεμνή κατά πάντα η μουσική θεών εύρημα ούσα.
Η μουσική είναι καθ’ όλα ιερή όντας εφεύρεση των θεών.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Σώφρονος ανδρός έχθραν φυλάττεσθαι και οργήν.
Είναι χαρακτηριστικό μυαλωμένου ανθρώπου να μένει μακριά από έχθρα και οργή.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ου γαρ αργύρω και χρυσώ μακάριον το θείον ουδέ βρονταίς και κεραυνοίς ισχυρόν, αλλ’ επιστήμη και φρονήσει.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Πειθαρχικόν η νεότης, ηγεμονικόν το γήρας.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Τέχνας δε πάσας και ανεύρε το πυρ και σώζει.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ελλυχνίων όζειν τα ενθυμήματα.
Τα επιχειρήματα μυρίζουν λυχνάρι (ολονύχτια προετοιμασία).

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

(ο Πυθέας με αυτήν τη φράση είχε κατηγορήσει τον Δημοσθένη ότι τα επιχειρήματά του ήταν προϊόν επίπονης προπαρασκευής)

♦ Η πολυλογία είναι μάστιγα που συνδέεται και με άλλη, την περιέργεια, γιατί οι φλύαροι θέλουν ν’ ακούνε πολλά, για να έχουν να λένε πολλά.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Απιστούνται δ’ oι λάλοι καν αληθεύωσιν.
Δεν πιστεύει κανείς τους φλύαρους, ακόμα κι όταν λένε την αλήθεια.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Το δ’ εξ ερωτικής φιλίας συνηρμοσμένον στίφος αδιάλυτον είναι και άρρηκτον, όταν οι μεν αγαπώντες τους ερωμένους, οι δ’ αισχυνόμενοι τους ερώντας εμμένωσι τοις δεινοίς υπέρ αλλήλων.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

(«Πελοπίδας», σχετικά με τον Ιερό Λόχο)

♦ Δει δε μη τοις όμμασι γαμεί μη τοις δακτυλίοις.
Δεν πρέπει να παντρεύεται κανείς ούτε για τα μάτια (για την ομορφιά) ούτε για τα δαχτυλίδια (για τα χρήματα).

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός Ηθικά 141

♦ Έλληνες την του σπέρματος πρώσιν απουσίαν καλούσιν και συνουσίαν την μίξιν.
Οι Έλληνες ονομάζουν την εκσπερμάτωση «απουσία» και το σμίξιμο «συνουσία».

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Γλώσσα βλάσφημος, διανοίας κακής έλεγχος.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ούτως άρα δεινόν μεν η απιστία προς τα θεία και περιφρόνησις αυτών, δεινή δ’ αύθις η δεισιδαιμονία, δίκην ύδατος αεί προς το ταπεινούμενον γενόμενον.
Επομένως, η αθεΐα και η περιφρόνηση προς τα θεία είναι κακό, αλλά είναι κακό και η θρησκοληψία, που σαν το νερό κατασταλάζει στα πιο χαμηλά σημεία.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

(Βίοι Παράλληλοι –Αλέξανδρος)

♦ Εθίζειν τους παίδας τω ταληθεί λέγειν. Το γαρ ψεύδεσθαι δουλοπρεπές και πάσιν ανθρώποις ουκ άξιον μιμείσθαι.
Να συνηθίζουμε τα παιδιά να λένε την αλήθεια. Γιατί η ψευτιά είναι δουλοπρέπεια και δεν αξίζει να τη μιμούνται οι άνθρωποι.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ουδέν ούτω πιαίνει τον ίππον ως βασιλέως οφθαλμός.
Τίποτε δεν παχαίνει τόσο το άλογο όσο η επίβλεψη του βασιλιά (αφεντικού).

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός Περί παίδων αγωγής

(αρχαία παροιμία που σημαίνει ότι η ανάθεση της φροντίδας σε τρίτους έχει φτωχά αποτελέσματα)

♦ Επισκοτεί τω μεν ηλίω πολλάκις τα νέφη· τω δε λογισμώ, τα πάθη.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ου γαρ αναιρείται το ζην ουδέ βίος απόλλυται τοις ανθρώποις, αν μη λοπάδας ιχθύων μηδ‘ ήπατα χηνών έχωσι.
Δεν ακυρώνεται η ζωή ούτε καταστρέφονται οι άνθρωποι όταν δεν έχουν πιατέλες με ψάρια και συκώτια χήνας.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Φθείρεται ο μεν κόσμος πυρί και ύδατι, ο δε των ακολάστων πλούτος έρωτι και μέθῃ.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Αι επιφανείς τύχαι, καθάπερ οι σφοδροί των ανέμων, μεγάλα ποιούσι ναυάγια.
Οι μεγάλες τύχες, όπως ακριβώς οι σφοδροί άνεμοι, δημιουργούν μεγάλα ναυάγια.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Έοικεν η τύχη φαύλω αγωνοθέτη· πολλάκις γαρ τον μηδέν πράσσοντα στεφανοί.
Η τύχη μοιάζει με φαύλο κριτή αγώνων: πολλές φορές στεφανώνει αυτόν που δεν κάνει τίποτα.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Οι μεν ξένοι εν ταις οδοίς, οι δε απαίδευτοι εν τοις πράγμασι διαπλανώνται.
Οι μεν ξένοι χάνονται στο δρόμο, οι δε αμόρφωτοι χάνονται στην πράξη.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Δει των προειρημένων μνημονεύειν και μηδέν οίεσθαι τούτων λέγεσθαι γεγονός ούτω και πεπραγμένον.
Αυτά που είπαμε πρέπει να τα εξιστορούμε και να μη νομίζουμε ότι επειδή τα λέμε ότι έτσι και έγιναν.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

(σχετικά με τις θρησκευτικές δοξασίες των Αιγυπτίων)

♦ Ουδέ Πυθαγόρας έγραψεν ουδέν ουδέ Σωκράτης ουδέ Αρκεσίλαος ούτε Καρνεάδης.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ο γε μην πόλεμος χειμάρρου δίκην πάντα σύρων και πάντα φέρων, μόνην ου δύναται παιδείαν παρελέσθαι.
Ο πόλεμος σαν χείμαρρος παρασέρνει και επιφέρει τα πάντα, μόνο την παιδεία δεν μπορεί να εξαφανίσει.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Τοις μεν διά του ηλίου πορευομένοις κατ’ ανάγκην έπεται σκιά, τοις δε διά δόξης βαδίζουσιν ακολουθεί φθόνος.
Αυτοί που περπατούν στον ήλιο ακολουθούνται αναγκαστικά από σκιά, όπως αυτούς που βαδίζουν τον δρόμο της δόξας τους ακολουθεί ο φθόνος.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ακόμα και μια σύντομη ζωή, διαρκεί πολύ.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

♦ Ούτε γαρ φιλοσόφους πωγωνοτροφίαι, ώ Κλέα, και τριβωνοφορίαι ποιούσιν ούτ’ Ισιακούς αι λινοστολίαι και ξυρήσεις.
Γιατί, Κλέα, τους φιλοσόφους δεν τους κάνουν οι γενειάδες και τα τριμμένα πανωφόρια ούτε τους ιερείς της Ίσιδας οι λινές στολές και τα ξυρισμένα κεφάλια.

Πλούταρχος , 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός

(«Ίσις και Όσιρις» )






Μανώλης Παπαθανασίου   2008 – 2024




Search Γνωμικολογικόν


>
Σχετικό Γνωμικό
Δεν ψάχνω. Απλώς βρίσκω.
Πικάσο


Google