γνωμικα

Γνωμικολογικον

Αποφθέγματα, Γνωμικά,  Αφορισμοί, Ρητά, Παροιμίες και άλλα
www.gnomikologikon.gr
 


My "other" sites:

Ταξινόμηση φράσεων κατά προσωπικότητα, συγγραφέα ή άλλη πηγή

Samuel Johnson

Σάμουελ Τζόνσον ( 1709-1784 , Άγγλος συγγραφέας)
Συγγραφέας του πρώτου λεξικού για την Αγγλική γλώσσα (1755)
Samuel Johnson βιογραφικό

Αριθμός Αφορισμών: 47Αναγνώσεις: 6,887
Ο πατριωτισμός είναι το τελευταίο καταφύγιο των παλιανθρώπων.

άρεσε σε 65
Η θλίψη είναι ένα είδος τεμπελιάς.

άρεσε σε 35
Η φύση έχει δώσει τόσο μεγάλη δύναμη στις γυναίκες και γι’ αυτό -πολύ σοφά- ο νόμος τις έχει δώσει τόσο λίγη.

άρεσε σε 34
Αν ο άνθρωπος δεν κάνει καινούργιες γνωριμίες όσο προχωράει στη ζωή, θα βρεθεί στο τέλος μόνος. Πρέπει να υποβάλλουμε τις φιλίες μας σε συνεχείς επισκευές.

άρεσε σε 31
Δεν έχει σημασία πώς πεθαίνει κανείς, αλλά πώς ζει. Το γεγονός του θανάτου δεν έχει καμιά σπουδαιότητα, διαρκεί τόσο λίγο.

άρεσε σε 26
Έχουμε την τάση να πιστεύουμε αυτούς που δεν γνωρίζουμε, γιατί δεν μας έχουν ποτέ εξαπατήσει.

άρεσε σε 25
Μπορούμε να κρίνουμε το χαρακτήρα ενός ανθρώπου από το πώς φέρεται σε όσους δεν μπορούν να του κάνουν κανένα απολύτως καλό.

άρεσε σε 25
Η μουσική είναι η μόνη απόλαυση των αισθήσεων χωρίς αμαρτία.

άρεσε σε 25
Όλα τα παράπονα για την αδικία του κόσμου είναι αδικαιολόγητα. Δεν συνάντησα ούτε έναν προικισμένο άνθρωπο που να αδικήθηκε απ’ τη μοίρα του. Για όλες τις αποτυχίες μας φταίμε μόνο εμείς οι ίδιοι.

άρεσε σε 24
Η πιο ευτυχισμένη ζωή είναι αυτή που μας δίνει περισσότερες ευκαιρίες για να κερδίσουμε τον αυτοσεβασμό μας.

άρεσε σε 22
Αυτός που δέχεται προστασία, δηλώνει υποταγή.

άρεσε σε 19
Αν τεμπελιάζεις, μην είσαι μόνος. Αν είσαι μόνος, μην τεμπελιάζεις.

άρεσε σε 17
Το παράδειγμα είναι πάντα πιο αποτελεσματικό από το δίδαγμα.

άρεσε σε 16
Το πιο πολύτιμο από όλα τα ταλέντα είναι να μην χρησιμοποιείς δυο λέξεις όταν η μια είναι αρκετή.

άρεσε σε 15
Η πραγματική τέχνη της μνήμης είναι η τέχνη της προσοχής.

άρεσε σε 13
Ο οίκτος δεν είναι φυσιολογικός στον άνθρωπο. Τα παιδιά είναι πάντα σκληρά. Οι άγριοι είναι πάντα σκληροί.

άρεσε σε 13
Όποιος σκέφτεται να πάει για ύπνο πριν από τα μεσάνυχτα είναι παλιάνθρωπος.

άρεσε σε 12
Το να είσαι σ’ ένα πλοίο είναι σαν να είσαι σε μια φυλακή με την πιθανότητα να πνιγείς.

άρεσε σε 10
Ό,τι ελπίζουμε να κάνουμε μια μέρα με ευκολία, πρέπει να μάθουμε πρώτα να το κάνουμε με επιμέλεια.

άρεσε σε 9
Τα λεξικά είναι σαν τα ρολόγια. Το χειρότερο είναι καλύτερο από το τίποτα και το καλύτερο δεν είναι ποτέ απόλυτα ακριβές.

άρεσε σε 9
Η μοναξιά είναι επικίνδυνη για τη λογική χωρίς να είναι ωφέλιμη για την αρετή.

άρεσε σε 9
Το χειρόγραφό σας είναι καλό και πρωτότυπο. Αλλά το μέρος που είναι καλό, δεν είναι πρωτότυπο και το μέρος που είναι πρωτότυπο, δεν είναι καθόλου καλό.

(απάντηση προς φέρελπι συγγραφέα)

άρεσε σε 8
Ό,τι γράφεται χωρίς προσπάθεια, διαβάζεται χωρίς ευχαρίστηση.

άρεσε σε 7
Όποιος βαρέθηκε το Λονδίνο, βαρέθηκε τη ζωή.

άρεσε σε 7
Το κόκκινο κρασί είναι για τούς νέους, το πόρτο για τούς ώριμους άνδρες. Όποιος όμως θέλει να γίνει ήρωας πρέπει να πίνει μπράντυ.

άρεσε σε 7
Αξίζει να το δεις; Σίγουρα.
Αλλά δεν αξίζει να πας να το δεις.

άρεσε σε 7
Καλύτερα να ζήσεις πλούσιος παρά να πεθάνεις πλούσιος.

άρεσε σε 7
Βγες στο δρόμο και δώσε σε κάποιον μια διάλεξη περί ηθικής και σε έναν άλλον ένα σελίνι, και θα δούμε ποιος θα σε εκτιμήσει περισσότερο.

άρεσε σε 7
Το θάρρος είναι ένα προσόν τόσο απαραίτητο για τη διατήρηση της αρετής, που πάντα προκαλεί σεβασμό, ακόμα και όταν συνδυάζεται με αμαρτία.

άρεσε σε 6
Λίγα πράγματα είναι αδύνατα για την επιμέλεια και την ικανότητα.

άρεσε σε 5
Ποτέ μη μιλάς για έναν άνθρωπο παρουσία του. Είναι πάντα αγενές και μπορεί να γίνει προσβλητικό.

άρεσε σε 5
Αυτά είναι ένα από τα μειονεκτήματα του κρασιού: Κάνει τον άνθρωπο να νομίζει ότι τα λόγια είναι σκέψεις.

άρεσε σε 5
Όπως η ειρήνη είναι το τέλος του πολέμου, έτσι και η τεμπελιά είναι ο απώτερος στόχος κάθε πολυάσχολου ανθρώπου.

άρεσε σε 4
Ο έπαινος δίνεται σαν δάνειο ενώ η κολακεία δίνεται σαν δώρο.

άρεσε σε 4
Για έναν ποιητή τίποτα δεν μπορεί να είναι άχρηστο.

άρεσε σε 4
Η ακεραιότητα χωρίς γνώση είναι αδύναμη και άχρηστη. Η γνώση χωρίς ακεραιότητα είναι επικίνδυνη και τρομακτική.

άρεσε σε 4
Σε κάθε εύστοχη πρόταση, ένας κάποιος βαθμός ακριβείας πρέπει να θυσιάζεται υπέρ της καλής διατύπωσης.

άρεσε σε 3
Ο Σαίξπηρ δεν έχει ποτέ έξι γραμμές μαζί χωρίς ούτε ένα λάθος. Μπορεί να βρείτε εφτά. Αλλά αυτό δεν καταρρίπτει τον ισχυρισμό μου.

άρεσε σε 3
Όλος αυτός ο πλούτος μπορεί να εξορκίσει μόνο ένα κακό: τη φτώχεια.

άρεσε σε 3
Το να κάνεις ερωτήσεις δεν είναι ο σωστός τρόπος συζήτησης μεταξύ κυρίων.

άρεσε σε 3
Το μέλλον αγοράζεται από το παρόν.

άρεσε σε 3
Σχεδόν κάθε παράδοξη συμπεριφορά προέρχεται από τη μίμηση αυτών με τους οποίους δεν μπορούμε να μοιάσουμε.

άρεσε σε 3
Ένα αγγούρι πρέπει να κόβεται φέτες, ύστερα να καρυκεύεται με πιπέρι και ξύδι και ύστερα να πετιέται, ως εντελώς άχρηστο.

άρεσε σε 2
Η γνώση είναι δύο ειδών: είτε γνωρίζουμε ένα θέμα εμείς οι ίδιοι είτε ξέρουμε πού μπορούμε να βρούμε πληροφορίες γι’ αυτό.

άρεσε σε 2
Το καλό με το Λονδίνο είναι ότι εδώ ποτέ δεν είσαι χαρούμενος ή λυπημένος για περισσότερο από δέκα λεπτά. Στην επαρχία, μπορεί να είσαι το ένα ή το άλλο για εβδομάδες.

άρεσε σε 2
Είμαι πρόθυμος να αγαπήσω όλους τους ανθρώπους, εκτός από έναν Αμερικανό.

άρεσε σε 1
Η πολιτική ελευθερία είναι καλή μόνο όσο δημιουργεί ιδιωτική ελευθερία.

άρεσε σε 1









Widgets με Γνωμικά για την Ιστοσελίδα σας.
Αν θέλετε να ενσωματώσετε στο blog ή στην ιστοσελίδα σας widgets με Γνωμικά που τροφοδοτούνται από τη βάση δεδομένων του Γνωμικολογικού, μπορείτε να τα βρείτε εδώ.


Τα δικά σας σχόλια


comments powered by Disqus





Παρόμοιες πηγές

 Θουκυδίδης

 E. Gibbon (Γίβων)

 Oliver Goldsmith

 Henry Fielding

 Arnold J. Toynbee

 Jonathan Swift

 Jules Michelet

 Laurence Sterne

 Horace Walpole

 Hannah More

 M. Wollstonecraft

 Charles Α. Beard









Υποστήριξη





 
Δεν απαγορεύεται η αντιγραφή του περιεχομένου της ιστοσελίδας!
To σωστό όμως είναι να αναφέρεται πάντα η πηγή.
Creative Commons License    This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License

2008-2017: Manolis Papathanassiou